Se za uresničevanje želja še vedno zanašate na zvezdne utrinke?

zvezdni utrinki

Poleti, ko se nekoliko umiri tempo vsakdana in se sprostimo ter se nam ni treba ukvarjati z usklajevanjem dnevnih opravkov, nakupov špecerije ter urnikov prevozov, se nenadoma najde čas tudi za premislek o pomembnejših vprašanjih. Eno od teh je vsekakor, kakšni so naši cilji. Kaj si v življenju želimo, po čem hrepenimo? Je to nov avto, večje stanovanje? Morda potovanje okrog sveta, zaključek študija ali udobna starost? Naj bodo želje takšne ali drugačne, pa mnogi ostanejo le pri sanjarjenju, vsemogočnem »kaj pa če …«, morda lovijo zvezdne utrinke, ki naj bi izpolnjevali želje in so poleti pogosteje vidni.

Le redkokdo pa naredi načrt in se aktivno loti izpolnjevanja svojih želja.

Seveda je po navadi prva ovira na poti do uresničitve sanj denar, še posebej, če je znesek, ki ga potrebujemo, visok, saj si je težko predstavljati, kje bomo našli toliko denarja. In točno tu se skriva težava: denarja ne bomo našli. Le z ustreznim načrtom, ki vključuje investiranje, se lahko za mnogo želja izkaže, da so na dolgi rok pravzaprav dosegljive. Pri tem pa ne smemo biti preveč neučakani, kajti investiranje oziroma plemenitenje denarja je tek na dolge proge.

Pomembna ovira na poti k doseganju finančnih ciljev pa smo pogosto tudi sami. Težko je razmišljati o prednostih varčevanja in investiranja ter o dolgoročnih ciljih, če so v oddaljeni in nepredstavljivi prihodnosti. Mnogo lažje si je uresničiti majhno, nepomembno željo tukaj in zdaj.

Živimo v svetu, ko si želimo vsega takoj.

Ne le, da si želimo vsega takoj, marsikaj nam tudi je dosegljivo z nekaj potegi s prstom in vpisom podatkov o kreditni kartici – od dostave kosila, ko se nam ne da kuhati, do izjemno trendovskega kosa oblačila, ki ga lahko za drobiž naročimo v kateri od nakupovalnih aplikacij. Da takšno ravnanje dolgoročno ni vzdržno, nam je sicer jasno, a se vsaj počutimo, kot da bi si lahko v trenutku izpolnili vsako željo.

Družbena omrežja lahko s svojim hitrim potrošniškim pristopom vzbujajo neprijeten občutek, ki bi ga najlažje opisali s kratico FOMO, ki v angleščini pomeni fear of missing out oziroma strah, da ne bi česa zamudili. Vplivneži vsak dan predstavljajo svoje nove nakupe, jih predstavljajo kot nekaj, brez česar ne bi mogli preživeti, že naslednji dan pa obožujejo nekaj drugega. Tak način trženja marsikoga spravlja v stisko, ker si vsega »nujnega« ne more privoščiti, nekoga drugega pa v brezglavo zapravljanje. Občutek, ki ga povzroči takojšnja zadovoljitev želje, je tako zasvojljiv, da marsikdo pozabi, kaj ga čaka v današnjem paketu. Izdelek, ki je bil še včeraj tako zaželen, pa gre hitro v pozabo.

Ravno zato je dobro definirati svoje cilje in želje. Če vemo, za kaj se trudimo, se ne bo težko odpovedati tisti novi napravici ali novemu paru čevljev ter pripraviti večerjo doma. Morda boste v tem začeli celo uživati – JOMO (angleška kratica za joy of missing out, kar bi lahko prevedli kot užitek v izpuščanju doživetij) je gotovo bolj dosegljiv, ko se zavedamo nagrade, ki nas čaka na koncu.

Toda pravo zadovoljstvo se ustvarja na dolgi rok.

Najbrž poznate tisti znameniti stanfordski eksperiment, ki je pokazal, da so bili tisti otroci, ki so zmogli dlje počakati na sladico, tudi kasneje v življenju bolj uspešni, zdravi in tudi srečnejši. Eksperiment nas lahko nauči vsaj to, da je bolje počakati in doseči večjo nagrado in s tem večje zadovoljstvo.

Poglejmo na hipno zadovoljevanje želja še nekoliko drugače. Ste si v otroštvu kdaj kaj neizmerno želeli, recimo igračo ali točno določene športne copate? Starše ste prepričevali, da brez tega ne boste preživeli. Potem se vam je želja uresničila, a se je igrača hitro pokvarila, športni copati so vas ožulili, vi pa ste že želeli nekaj drugega? Morda pa so vas starši spodbudili k varčevanju za določen namen, zato ste morali premisliti, kaj si čisto zares želite in kaj je zgolj trenutna muha? Najbrž vas je marsikateri trenutni vzgib minil, še preden bi privarčevali zanj, naučili pa ste se počakati in se odpovedovati z določenim namenom.

 

Če povzamemo: v življenju se pogosto izkaže, da neučakanost ni dobra, predvsem pa ne smemo obupati, če ugotovimo, da nečesa ne bomo dosegli v kratkem. Želje so uresničljive, toda ne zanašajte se na zgolj na zvezdne utrinke ali loterijske srečke. Z dobrim načrtom varčevanja z investiranjem, ki vam ga lahko pomagamo pripraviti v Triglav Skladih, bodo vaše sanje bližje. Le prvi korak morate narediti sami – premislite o svojih finančnih ciljih ter se naročite na brezplačen in neobvezujoč posvet.