Pon 3 Aug 2020

Kriza je prinesla in utrdila novo realnost

Hitrejše transformacije potrošniških navad, ki so jo omogočila tudi tehnološka podjetja, svet še nikoli ni doživel in poti nazaj ni več.

Pregovor pravi, da je vsaka stvar za nekaj dobra, le da ob pojavu še ne vemo točno, za kaj. Običajno se »dobrota« pokaže s pretekom časa, ko se ozremo v preteklost. Nekaj podobnega smo se spraševali tudi ob pojavu pandemije novega koronavirusa na začetku marca.

Skratka, potem ko smo se prepričali, da bo negativen šok na globalno gospodarstvo kratek in da bo okrevanje sorazmerno kratkotrajno, da so centralne banke pripravljene storiti vse, da zagotovijo dovolj likvidnosti, smo se začeli spraševati, kdo, če sploh kdo, bo najmanj prizadet zaradi krize.

Ob zaprtju gospodarstva, ko je bilo precej omejeno fizično gibanje, se je slika hitro izkristalizirala, da so na krizo (pa ne, da bi se na takšno krizo katerokoli podjetje strateško pred tem pripravljalo) najbolj odporna tehnološka podjetja, ki so potrošnikom zagotavljala rešitve, ki niso odvisne od fizične prisotnosti.

To so bili predvsem svetovni giganti, kot so Microsoft, Apple, Alphabet (Google), Facebook in spletni trgovski velikan Amazon. Delnice teh podjetij so v času brutalnega medvedjega trenda izgubile najmanj in so tudi prve povrnile izgubljeno vrednost. Nekako so bila ta podjetja tista, ki so preobrnila smer gibanja globalnih delniških indeksov. Nekako vemo, da je bila logična izbira potrošnikov in podjetij, da v času krize zaradi koronavirusa izberejo njihove rešitve, ki temeljijo na spletnih platformah, bodisi v obliki oblačnega poslovanja (ang. cloud business) bodisi spletnega nakupovanja.

Potem smo odkrili spletne rešitve podjetja Zoom, ki je šolarjem in njihovim učiteljem omogočil šolanje na daljavo. Temu so sledila tudi druga podjetja, ki ponujajo podobne rešitve. Da so ta podjetja svoje storitve lahko nemoteno zagotavljala potrošnikom, so potrebovala ustrezno infrastrukturo, ki so jim jo zagotavljala in dobavljala (čeprav včasih s težavo zaradi prekinjenih dobavnih verig) številna druga tehnološka podjetja.

Na primer proizvajalci čipov, kot so Nvidia, Broadcom, AMD, Samsung in drugi. Za spletno plačevanje so poskrbeli velikani digitalnega plačevanja, kot so Visa, Mastercard in PayPal. Za dostavo dobrin na dom so poskrbeli logistični velikani, na primer UPS, FedEx, DHL in pri nas tudi Pošta Slovenije. Z omejenim gibanjem so bila zaprta bančna okenca, tako da so se preproste rešitve spletnega bančništva, ki jih ponujata banki N26 in Revolut, izkazale za zelo učinkovite.

Dejstvo je, da je tisti ponudnik storitev, ki pred krizo ni imel učinkovitih rešitev za spletno poslovanje, izgubil tržni delež proti tistemu, ki je rešitve že ponujal. Najprej se je zdelo, da bodo to samo kratkoročne anomalije, a z vsakim nadaljnjim dnem trajanja omejitev smo jih tudi potrošniki uporabljali vse bolj.

Nenadoma smo vsi sprejeli in dojeli ugodnost spletnega poslovanja, naj gre za nakupe hrane, oblačil, bančništvo in druge storitve. Hitrejše transformacije potrošnikih navad svet še nikoli ni doživel in poti nazaj ni več.

To potrjujejo tudi poslovni rezultati omenjenih podjetij, ki so kljub krizi zaradi koronavirusa, precej povečali prodajo in dobičke v primerjavi s prejšnjim letom. Seveda je kot protiutež na drugi strani spektra cel kup podjetij, ki jim to ni uspelo. Dejstvo pa je, da se bodo morala vsa ta podjetja prilagoditi na novo pokoronsko realnost in v kratkem času prilagoditi svoje poslovne modele, za katere imajo rešitve že razvita omenjena tehnološka podjetja, ki bodo tako postala še večja.

Avtor: Izidor Jerman, Triglav Skladi

DELO_POSEL & DENAR_2.8.2020

Zapri

Želim izvedeti več

V primeru, da ste mlajši od 15 let, za oddajo povpraševanja potrebujete privolitev staršev ali skrbnika.

Privolim, da lahko družba Triglav Skladi d.o.o. moje osebne podatke (ime in priimek, naslov, telefon, e-pošta) in druge podatke, zbrane preko spletnega brskalnika, zbira in uporablja za neposredno trženje, profiliranje, spremljanje obnašanja ciljnega kupca in občasno prejemanje prilagojenih sporočil po e-pošti oziroma telefonu (tudi SMS). Privolitev lahko kadarkoli prekličem. Moje podatke lahko obdelujejo samo pooblaščeni zaposleni in pogodbeni obdelovalci družbe. S potrditvijo sem seznanjen, da so podrobnejše informacije o varstvu osebnih podatkov, vključno s pravicami posameznika, dostopne v rubriki Politika zasebnosti.

Obveščanje izvaja družba Triglav Skladi d.o.o. Z vašo privolitvijo vam bomo lahko pripravili ponudbe, ki bodo prilagojene prav vašim potrebam, zahtevam in interesom oz. vašemu profilu. Na podlagi prepoznanih interesov, navad, potreb, zahtev in želja se bomo lahko posebej posvetili temu, da vam v največji možni meri ponudimo zgolj tisto, kar resnično potrebujete. Redno vas bomo lahko obveščali o vam prilagojenih ponudbah, storitvah in novostih družb Skupine Triglav, s sedežem v Republiki Sloveniji, ki se ukvarjajo z zavarovalniško dejavnostjo in/ali finančnimi storitvami (sem sodijo Zavarovalnica Triglav, d.d., Triglav, Zdravstvena zavarovalnica, d.d., Skupna pokojninska družba, d.d., Triglav Skladi, družba za upravljanje, d.o.o. – za popoln, ažuriran seznam družb prosimo obiščite spletno stran Skupine Triglav, www.triglav.eu).

Pomembno:

Seznanitvene informacije o obdelavi vaših osebnih podatkov

Družba Triglav Skladi d.o.o. vaše osebne podatke, ki jih obdeluje na podlagi vaše privolitve in za namene, ki so opredeljeni zgoraj ter natančneje opisani tukaj hrani do preklica privolitve z vaše strani.

Posameznik lahko kadarkoli začasno ali trajno prekliče svojo privolitev za obdelavo osebnih podatkov za zgoraj opredeljene namene ali ugovarja obdelavi osebnih podatkov za neposredno trženje. Posameznik lahko zahteva dostop, dopolnitev, popravek, omejitev obdelave, prenos ali izbris osebnih podatkov ali vloži ugovor zoper obdelavo osebnih podatkov, ki se obdelujejo v zvezi z njim, s pisno zahtevo, poslano na naslov: Triglav Skladi, d.o.o., Slovenska cesta 54, 1000 Ljubljana, ali na dpo@triglavskladi.si. Preklic privolitve ne vpliva na zakonitost obdelave, ki se je na podlagi privolitve izvajala do njenega preklica.

Posameznik ima pravico vložiti pritožbo pri Informacijskem pooblaščencu Republike Slovenije, če meni, da se njegovi osebni podatki obdelujejo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov.

Pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov v družbi Triglav Skladi d.o.o. lahko kontaktirate preko elektronskega naslova: dpo@triglavskladi.si.

Za uspešno oddajo morate sprejeti privolitev. V kolikor ne želite, lahko še vedno stopite v stik z nami prek 080 10 19.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Uporabnike spletnega mesta www.triglavskladi.si seznanjamo, da bomo vse podatke in informacije, pridobljene od uporabnikov, uporabljali izključno za potrebe komuniciranja z njimi v zvezi s trženjem Triglav vzajemnih skladov in ostalih tako obstoječih kot tudi novih produktov in storitev družbe Triglav Skladi. V zvezi z varstvom osebnih podatkov zagotavljamo, da bo družba za upravljanje kot upravljavec zbirke osebnih podatkov z njimi postopala v skladu z določbami Zakona o varstvu osebnih podatkov. S tem ko uporabnik posreduje podatke družbi Triglav Skladi s potrditvijo njihovega vnosa v izbrane kontaktne obrazce, dovoljuje, da družba navedene podatke obdeluje za zgoraj opredeljene namene v svojih zbirkah podatkov. Podatke lahko družba Triglav Skladi ali z njene strani pooblaščen pogodbeni obdelovalec podatkov obdeluje do pisnega preklica privolitve, ki ga uporabnik posreduje Družbi. Pisni preklic se lahko nanaša tudi le na posamezen namen oziroma storitev (npr. pošiljanje ponudb, anketiranje, ipd.). Uporabnik lahko družbi po elektronski pošti kadar koli sporoči, katerih vrst elektronskih sporočil oziroma vsebin na svoj e-poštni naslov ne želi več prejemati. Več na https://www.triglavskladi.si/pravno-obvestilo

Varčevalni nasveti

Kako v 5 korakih začeti z varčevanjem denarja

Pripravite si svoj načrt