Sob 5 Dec 2015

Ameriški potrošnik vpliva na globalno ekonomijo

Številni ste v preteklih dneh verjetno zasledili novice o tako imenovanem črnem petku. »Black friday«, kot mu pravijo v ZDA, se sodeč po zadnjih oglaševalskih akcijah prijema tudi v Sloveniji.

Koledarsko gledano gre za dan po ameriškem dnevu zahvalnosti, sicer pa predstavlja najuspešnejši nakupovalni dan v letu in odprtje praznične sezone ob koncu leta. Ime je dan dobil v 60. letih prejšnjega stoletja in naj bi označeval začetek božičnega praznovanja. Črna barva ponazarja uspešno poslovanje trgovcev, ki naj bi ravno v tem obdobju prišli iz rdečih številk.

Ni novost, da je praznični čas še kako pomembno obdobje za poslovanje trgovcev. Po oceni ameriške Nacionalne zveze za prodajo na drobno (NRF) naj bi prodaja v novembru in decembru za marsikaterega trgovca predstavljala tretjino celoletne prodaje. Podatki za leto 2014 kažejo, da so trgovci v zadnjih dveh mesecih ustvaril za dobrih 600 milijard ameriških dolarjev prihodkov, letos pa NRF pričakuje 3,7-odstotno rast. Pomembna za trgovce je tudi napoved, da naj bi dobrih 100 milijard ameriških dolarjev predstavljala prodaja preko spleta, kar govori o nujnosti tega prodajnega kanala. Povprečni znesek, ki so ga kupci lani namenili prazničnim nakupom, znaša 800 ameriških dolarjev. Od leta 2009 je vrednost košarice daril v povprečju zrasla za 3,3 odstotka. Za kupce so v zadnjih letih najpopularnejši izdelki za zdravje in osebno nego, za katere so lani zapravili 54 milijard ameriških dolarjev, sledijo oblačila in elektronske naprave. Od nakupovalne mrzlice si lahko koristi obeta tudi trg dela. Trgovci so v času praznikov v zadnjih štirih letih v povprečju dodatno zaposlili med 600.000 in 700.000 ljudi, letos naj bi bila ta številka še nekoliko višja.

In kaj kažejo številke za letošnji črni petek? ShopperTrak spremlja prodajo za celotni konec tedna, ki sledi dnevu zahvalnosti. Ocena prodaje v trgovinah (brez spletne prodaje) znaša 20 milijard ameriških dolarjev, kar je desetino manj kot v 2014. Na podlagi ankete NRF naj bi prek vikenda nakupovalo 151 milijonov ljudi. 102 milijona ljudi naj bi kupovalo v trgovinah, ravno toliko pa tudi na spletu. Podatki o prodaji v trgovini na prvi pogled niso spodbudi, a za to obstaja kar nekaj objektivnih razlogov. Trgovci poskušajo v zadnjih letih z zgodnejšimi popusti praznični čas raztegniti v začetek novembra, na kar se odzivajo tudi kupci. Pomemben del prodaje se ustvarja prek spleta, kjer naj bi rast v letošnjem prazničnem času znašala od šest do osem odstotkov. Primerljivost z lanskim letom prav tako omejuje krajši delovni čas trgovin na dan zahvalnosti.

Nakupovanje ameriškega potrošnika je ključno tako za ameriško kot tudi globalno ekonomijo. Pri NRF opažajo, da je maloprodaja sredi velike revolucije. Nakupovanje je vse manj tradicionalni družinski dogodek in vse bolj lov na ekskluzivno cenovno ponudbo že vnaprej (po spletu) izbranega izdelka.

 

Avtor: Gorazd Belavič, Triglav Skladi

Objavljeno v: Dnevnik, str. 28, 5. 12. 2015, rubrika: Borzni komentar

Zapri

Želim izvedeti več

V primeru, da ste mlajši od 15 let, za oddajo povpraševanja potrebujete privolitev staršev ali skrbnika.

Privolim, da lahko družba Triglav Skladi d.o.o. moje osebne podatke (ime in priimek, naslov, telefon, e-pošta) in druge podatke, zbrane preko spletnega brskalnika, zbira in uporablja za neposredno trženje, profiliranje, spremljanje obnašanja ciljnega kupca in občasno prejemanje prilagojenih sporočil po e-pošti oziroma telefonu (tudi SMS). Privolitev lahko kadarkoli prekličem. Moje podatke lahko obdelujejo samo pooblaščeni zaposleni in pogodbeni obdelovalci družbe. S potrditvijo sem seznanjen, da so podrobnejše informacije o varstvu osebnih podatkov, vključno s pravicami posameznika, dostopne v rubriki Politika zasebnosti.

Obveščanje izvaja družba Triglav Skladi d.o.o. Z vašo privolitvijo vam bomo lahko pripravili ponudbe, ki bodo prilagojene prav vašim potrebam, zahtevam in interesom oz. vašemu profilu. Na podlagi prepoznanih interesov, navad, potreb, zahtev in želja se bomo lahko posebej posvetili temu, da vam v največji možni meri ponudimo zgolj tisto, kar resnično potrebujete. Redno vas bomo lahko obveščali o vam prilagojenih ponudbah, storitvah in novostih družb Skupine Triglav, s sedežem v Republiki Sloveniji, ki se ukvarjajo z zavarovalniško dejavnostjo in/ali finančnimi storitvami (sem sodijo Zavarovalnica Triglav, d.d., Triglav, Zdravstvena zavarovalnica, d.d., Skupna pokojninska družba, d.d., Triglav Skladi, družba za upravljanje, d.o.o. – za popoln, ažuriran seznam družb prosimo obiščite spletno stran Skupine Triglav, www.triglav.eu).

Pomembno:

Seznanitvene informacije o obdelavi vaših osebnih podatkov

Družba Triglav Skladi d.o.o. vaše osebne podatke, ki jih obdeluje na podlagi vaše privolitve in za namene, ki so opredeljeni zgoraj ter natančneje opisani tukaj hrani do preklica privolitve z vaše strani.

Posameznik lahko kadarkoli začasno ali trajno prekliče svojo privolitev za obdelavo osebnih podatkov za zgoraj opredeljene namene ali ugovarja obdelavi osebnih podatkov za neposredno trženje. Posameznik lahko zahteva dostop, dopolnitev, popravek, omejitev obdelave, prenos ali izbris osebnih podatkov ali vloži ugovor zoper obdelavo osebnih podatkov, ki se obdelujejo v zvezi z njim, s pisno zahtevo, poslano na naslov: Triglav Skladi, d.o.o., Slovenska cesta 54, 1000 Ljubljana, ali na dpo@triglavskladi.si. Preklic privolitve ne vpliva na zakonitost obdelave, ki se je na podlagi privolitve izvajala do njenega preklica.

Posameznik ima pravico vložiti pritožbo pri Informacijskem pooblaščencu Republike Slovenije, če meni, da se njegovi osebni podatki obdelujejo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov.

Pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov v družbi Triglav Skladi d.o.o. lahko kontaktirate preko elektronskega naslova: dpo@triglavskladi.si.

Za uspešno oddajo morate sprejeti privolitev. V kolikor ne želite, lahko še vedno stopite v stik z nami prek 080 10 19.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Uporabnike spletnega mesta www.triglavskladi.si seznanjamo, da bomo vse podatke in informacije, pridobljene od uporabnikov, uporabljali izključno za potrebe komuniciranja z njimi v zvezi s trženjem Triglav vzajemnih skladov in ostalih tako obstoječih kot tudi novih produktov in storitev družbe Triglav Skladi. V zvezi z varstvom osebnih podatkov zagotavljamo, da bo družba za upravljanje kot upravljavec zbirke osebnih podatkov z njimi postopala v skladu z določbami Zakona o varstvu osebnih podatkov. S tem ko uporabnik posreduje podatke družbi Triglav Skladi s potrditvijo njihovega vnosa v izbrane kontaktne obrazce, dovoljuje, da družba navedene podatke obdeluje za zgoraj opredeljene namene v svojih zbirkah podatkov. Podatke lahko družba Triglav Skladi ali z njene strani pooblaščen pogodbeni obdelovalec podatkov obdeluje do pisnega preklica privolitve, ki ga uporabnik posreduje Družbi. Pisni preklic se lahko nanaša tudi le na posamezen namen oziroma storitev (npr. pošiljanje ponudb, anketiranje, ipd.). Uporabnik lahko družbi po elektronski pošti kadar koli sporoči, katerih vrst elektronskih sporočil oziroma vsebin na svoj e-poštni naslov ne želi več prejemati. Več na https://www.triglavskladi.si/pravno-obvestilo

Strokovni prispevki

Ranljivi trg po napadu v Savdski Arabiji

Preberi več